Sunday, July 3, 2011

Himpunan "BERSIH"

Sunday, July 3, 2011

Alhamdulillah Maha Suci Allah yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang. Di dalam sedikit kesempitan waktu yang dipenuhi aktiviti di posting O&G, aku dan seorang rakan sempat merancang untuk menjalankan satu projek indirect interview dengan rakan-rakan perubatan tahun 5. Tujuan projek pemerhatian ringkas ini dijalankan adalah bagi melihat dan meninjau pandangan-pandangan pelajar perubatan berkenaan "Himpunan BERSIH" yang akan berlangsung pada 9 Julai 2011 ini. Berikut adalah hasil pemerhatian kami.

Jumlah responden : 24 orang = 13 Melayu+10 Cina+1 India (9.38% pelajar tahun 5)
Responden yang memberi pandangan positif : 17 orang (70.83%)
Responden yang tidak bersetuju : 7 orang (29.17%)

Mengikut statistik ringkas, bagi sesebuah kajian itu dianggap significant atau tidak, ia memerlukan 5% responden dari jumlah populasi. Jumlah pelajar perubatan tahun 5 adalah 256. orang Jumlah responden adalah >5%. Jadi keputusan kajian ini boleh dianggap significant.

Ayuh semarakkan sokongan anda kepada Pilihanraya yang lebih TELUS dan BERSIH. Jika di Mesir, negaranya mempunyai Dataran Tahrir. Di Malaysia kita memiliki Dataran Merdeka. Jauhi provokasi melampau. Ayuh sokong ke arah Negara Berkebajikan.

Wallahu'alam=>
"agent of change"

p/s : mana-mana pihak boleh menerima atau menolak pandangan di atas. Tidak perlu ada rasa dendam atau marah. Berlapang dada dalam menerima keputusan. Terima kasih kepada rakan-rakan yang meluangkan masa berbual dengan kami. Maaf jika kami mengganggu masa belajar/makan/rehat anda. Peace yo!!!

3 comments:

Unknown said...

saya menerima=)

Haziratul Haida bt Abd Razak said...

stuju3..Demokrasi itu harus, yang haram adalah provokasi.. by UZAR

Abu Idris said...

arrayah.info - Analisis di antara KHILAFAH 2.0

dengan BERSIH 2.0

arrayah.info -

Demonstrasi KHILAFAH 2.0 berjaya bukan BERSIH 2.0

Post a Comment

 
Design by Pocket
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates