Tuesday, February 15, 2011

Liputan PR Kampus UKM (2)

Tuesday, February 15, 2011

Seperti yang telah dijangka, penamaan calon bakal berlangsung pada 17 Feb 2011 iaitu pada hari Khamis dan pembuangan undi pada 21 Feb 2011. Jangkaan sedikit meleset pada tarikh pembubaran MPP walaupun maklumat asal yang diterima adalah pada 27 atau 28 Januari 2011 tetepi ia telah berlaku pada 14 Feb 2011. Ia bukanlah pekara yang sangat besar tetapi apa yang lebih besar adalah siapa yang bakal menjadi pemimpin mahasiswa untuk sesi kali ini.

Dipihak ASPIRASI UKM, dikhabarkan bahawa mereka mungkin akan mempertaruhkan seorang anak Prof di UKM ini yang mengikuti program twinning. Ini mungkin memberi sedikit kelebihan kepada pihak mereka. Tetapi sedikit kekurangan jika diteliti pada peribadi calon mereka tersebut. Tidak dinafikan bahawa mereka juga mempunyai sekurang-kurangnya 4 calon simpanan yang berkualiti dan sudah siap untuk bertanding. 1 adalah dari pelajar perubatan dan 3 dari pelajar kejururawatan.

Dari sudut jentera pula, pada 14 Feb 2011 jam 10.30 malam, satu taklimat operasi jentera ASPIRASI telah berlangsung di Auditorium PPUKM. Perjumpaan ini sah kerana mereka menggunakan Auditorium dengan kebenaran menggunakan surat rasmi. Ini bermakna, jentera ASPIRASI telah lama wujud. Kelihatan 20-25 orang pelajar kejururawatan berkumpul bagi mendengar taklimat tersebut. Tidak kelihatan walau seorang pun pelajar perubatan. Tetapi mungkin ada pelajar perubatan yang terlibat. Dikhabarkan, perjumpaan tersebut dibuat bersama wakil ASPIRASI UKM bangi yang sanggup turun. Maklumat mengenai perjumpaan tersebut belegar melalui SMS dan mulut dikalangan pelajar sahaja tanpa didedahkan secara terbuka. Beberapa pekara telah dibincangkan (tidak molek rasanya bagi saya mendedahkan pekara yang dibincangkan).

Dipihak GM pula, dikhabarkan mereka akan menghantar seorang calon lelaki yang mempunyai pengalaman dalam arena PRK sebelum ini. Mereka jugan mempunyai simpanan aclon sekurang-kurangnya 10 orang.

Diperingkat jentera, baru-baru ini mereka telah melancarkan satu video dan poster CNY. Maklumat yang diterima, mereka telah bersiap sedia menghadapi PRK untuk sesi kali ini. Di sini saya sertakan poster tersebut:


Persaingan kali ini mungkin lebih menarik disebabkan pelajar tahun 4 sedang bercuti dan pelajar tahun 5 memasuki zone syudy month. Dijangka peratusan keluar mengundi adalah kurang daripada 60%. Kedua-dua pihak akan bergantung kepada ihsan undi daripada pelajar tahun 3, kejururawatan tahun 3 dan 4 serta pelajar eMed tahun 3 dan 4.

Wallahu'alam
"agent of change"

2 comments:

Unknown said...

mmg ade approach anak prof itu.. tp setakat ini prof itu x bagi.. tp apa2 pun bleh terjadi

mohamad azizuddin fahmi b nordin said...

tq..kalau nak tau, anak prof dan sorg lagi sahabatnya di plan kan utk bertanding atas tiket bebas..aspirasi mmg dah ada calon perempuan..mungkin pertandingan 3 penjuru akan berlaku..mudah2n x..calon aspirasi namanya dayana..

Post a Comment

 
Design by Pocket
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates